Umjetničke radove Ivana Listeša možete naručiti na stranicama naše Galerije umjetnina putem kontakt forme.
Još jedna samostalna izložba splitskog akademskog umjetnika Ivana Listeša, ovog puta pod nazivom “Hoću ljeto”, otvorena je u srijedu 25. siječnja 2017. u 19h u Galeriji Zvonimir, Bauerova 33, Zagreb. Izložba će za posjetitelje biti otvorena do 15. veljače 2017.
Nakon male uvertire, svojevrsne sneak peek izložbe u Europskom domu koja je održana krajem prošle godine, na ovoj izložbi mediteranskog ugođaja Ivan Listeš nam se predstavlja s ukupno 24 rada uključujući i najrecentnije radove koji do sada nisu izlagani hrvatskoj publici.
Podržite mladog i perspektivnog splitskog umjetnika svojim dolaskom i upoznajte mikrokozmos Ivana Listeša ispunjen nadrealnim prizorima izgubljenih dalmatinskih gradova.
“Naglašenom simbolikom tradicionalnih motiva Ivan Listeš na angažiran i duhovit način interpretira rodni kraj kroz nadrealni svijet svemirskog podmorja. Pritom suptilno potiče promatrača na vlastito promišljanje o prioritetima: sačuvati staro ili izgraditi novo, očuvati svoje ili privući tuđe, cijeniti duhovno ili iskoristiti materijalno. Odgovor na svako od tih pitanja individualan je odraz karaktera pojedinca.” (iz predgovora izložbe)
Veselimo se Vašem dolasku!
Također, najavljujemo i otvorenje izložbe ArtExpertise 10. veljače 2017. u Galeriji Merlino, Firenza, na kojoj će, među ostalim umjetnicima, svoje radove izlagati i Ivan Listeš.
Izložba umjetnika Ivana Listeša pod nazivom “Kad zaroniš do dna, zaroni još dublje” mogla se pogledati od 22. studenoga 2016. do 7.siječnja u Europskom domu, Zagreb.
Likovni postav izložbe potpisuju Ivan Listeš i Sonja Švec Španjol mag.hist.art. koja o djelima umjetnika kaže:
“Smiraj… zvuk mora…. tišina koja govori tisuću riječi. Svijet koji se izvana čini toliko savršenim da niti ne naslućujemo što se događa unutar njega.
Lebdeće brodice, autohtone životinje, plodna polja i ribari čine unutarnji svijet akademskog slikara Ivana Listeša. Tradicija, običaji i način života u Dalmaciji utemeljen na blagodatima prirode polako nestaje i pada u zaborav. Transformiran u daleko sjećanje taj idilični svijet mora i plodnih polja obasjanih suncem povremeno navire iz podsvijesti unoseći nemir i sjetu u naš svakodnevni život.
Poentilističkim načinom gradnje snažno dinamiziranih kolorističkih površina, te pastuoznim nanosima boje Ivan Listeš stvara nadrealnu sliku realnog svijeta. Brodovi koji ne plove, već lebde, plodna polja predočena kao svjetovi za sebe i tovari u žarko crvenoj nijansi čine sastavne dijelove svemira ispunjenog otocima. Dalmacija prije modernizacije, kapitalizacije i agresivne turističke devastacije čini se kao dalek i nedokučiv svijet… Svijet za kojeg smo svjesni da je nekada postojao, ali danas je nejasan i suviše dalek da bismo ga prizvali u jasno sjećanje.
Rad Blagoslov prikaz je nekadašnjeg načina života kad su muškarci ribareći privređivali za obitelj, dok su ih supruge dočekivale ispred prepoznatljivih kamenih kuća sa škurama na prozorima, a dalmatinski psi lunjali mjestom. Naziv djela, kao i sam sadržaj, iskaz je zahvalnosti na iskonskim vrijednostima koje u pojedinca utkiva rodno mjesto, zavičaj i sigurnost odrastanja pod okriljem obitelji, a koje danas vrlo često uzimamo zdravo za gotovo.
Djelo Gornje i Donje selo ikoničnim prikazima arhetipskih vrijednosti nastavlja interpretaciju identiteta u nestajanju. Muškarci odjeveni u narodnu nošnju s tradicionalnim glazbalima stoje na plodnoj zemlji kojom jure tovari i iz koje isijavaju snažne zrake sunca aludirajući na neophodnu sunčevu energiju bez koje nema života. Jedrilice i barke lebde u zrakopraznom prostoru dok se na udaljenoj planeti nazire klapa. Dalmatinska inačica antičkog motiva arkadijske idile tumači istinu o realnom stanju današnjice kada autohtono stanovništvo napušta otoke, što rezultira neobrađenom zemljom kojom lutaju divlje životinje, a tovari na čijim je leđima izgrađena gotovo cijela Dalmacija postaju rijedak prizor.
Ispreplitanje sna i jave, realnosti i fikcije, konkretnog i apstraktnog, svjesnog i nesvjesnog, te mogućeg i željenog doveden je do krajnjih granica u radu Naopako. Plavičaste brodice lebde na krvavo crvenoj materičnoj pozadini približavajući se otoku posve iskrivljenih proporcija i perspektive. No, unatoč svim tim nelogičnostima promatrač i dalje s lakoćom prati zbivanja na slici.
Učestali Listešov motiv, uz plutajuće brodice, zemaljska je kugla koja preuzima ulogu simbola pojedinog otoka. Na slici Napušteni planet površinu planeta ispunjavaju polja sa suhozidom koja se u obrnutoj perspektivi protežu duž gornjeg dijela slike, dok su brodice tek minorno naznačene u podnožju slike. Autor ističe motiv plodne autohtone zemlje stavljajući je u poziciju sunca koje svojom energijom napaja cijeli svijet, ukazujući pritom na ljudsko zanemarivanje i nepoštivanje blagodati Majke Prirode.
Iako i u radu Priprema za bijeg brodice lebde, po prvi put je prisutna linearna perspektiva i konkretno tlo pod nogama. Toplina zemljanih tonova i ribe koje plivaju oko napuštene barke daju naslutiti kako je riječ o metaforički potopljenoj crkvi koju pronalazimo na dnu mora poput olupine starog broda obrasle morskim travama. Snažno je prisutna simbolika napuštanja starog i vrijednog zbog novonametnutih poriva i načela suvremenog društva uslijed čega nismo ni svjesni što ostavljamo za sobom. Intrigantan je i rad Prolaz čija arhitektura nalikuje na spoj arhetipskih oblika babilonske kule ili zigurata i pročelja suvremenih nebodera, dok simboličan prolaz kroz njih možemo dvojako shvatiti: poput ljuštura drevne prošlosti ili pak prolaznosti i potrošnosti suvremenog doba.
Ciklus recentnih radova Ivana Listeša ponajbolje objedinjuje rad Tišina, ujedno odabran i za naslovnicu kataloga u izdanju udruge Val kulture. Usidrene brodice ukazuju na trenutak mira i tišine gdje duboko modro plavetnilo osigurava osjećaj spokoja. Izoliranost od vanjskog užurbanog i glasnog svijeta dopušta pojedincu da zastane na tren i suoči se sa samim sobom, sa svojim životom, sa svojom prošlošću, sadašnjim trenutkom, te odluči o koracima koji će definirati njegovu budućnost. Zaron ispod mora omogućuje nam susret s našim brodicama koje lebde u našem svemiru i ukazuju na naše, ponekad duboko zakopane i zaboravljene, ali i dalje prisutne vrijednosti u životu”.
Biografija umjetnika:
Rođen je 18.8.1983. godine u Splitu. Završio je slikarski odjel Škole likovnih umjetnosti u Splitu 2001. godine. Diplomirao je slikarstvo 2008. godine na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Član je Hrvatske udruge likovih umjetnika u Splitu. Izlagao je na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Sudjelovao je u više umjetničkih radionica, projekata i perfomancea. Živi u Kaštel Sućurcu.
Popis samostalnih izložbi:
Dvorac Vitturi – Kaštel Lukšić – 2007
Pinakoteka franjevačkog samostana Gospe od Zdravlja – Split – 2007
Alliance Francaise de Split – Split – 2009
Salon Galić – Split – 2009
Gradski muzej Omiš – Omiš – 2009
Galerija Vinko Draganja OP – Split – 2010
Alliance Francaise de Split – Split – 2011
Salon Galić (izložba trojice profesora ŠLU Split) – Split – 2014
Galerija Flora – Dubrovnik – 2014
Hotel Split – Podstrana – 2015
Galerija Sveučilišne knjižnice u Splitu – Split- 2016
Teatrin Gradske knjižnice Solin – Solin- 2016
Europski dom – Zagreb – 2016/17.
Galerija Zvonimir – Zagreb 2017.