"Treba iskoristiti trenutak te provocirati publiku jer to u konačnici prodaje proizvod."

 

 

 

 

"40 godina fotografije i trzišnih komunikacija"
Zagreb, 8. svibnja 2007.

Isječak s predavanja - 1
Isječak s predavanja - 2

Oliviero Toscani, kreativni autor kontroverznih Benettonovih reklamnih kampanja, svjetski fotograf, komunikator, urednik i dizajner, u sklopu seminara "40 godina fotografije i tržišnih komunikacija" u organizaciji agencije Val kulture održao je predavanje 8. svibnja u hotelu Antunović u Zagrebu.

Predavanju su prisustvovali mnogi ugledni stručnjaci marketinškog komuniciranja iz RH i regije, a posebno valja istaknuti i sudjelovanje najvećeg hrvatskog poslovnog veleučilita u ovom projektu - veleučilišta VERN.

Radovi Oliviera Toscanija oduvijek su izazivali veliki medijski publicitet te su podijelili javnost u ocjeni načina prenošenja komunikacijske poruke. Dok su jedni šokantna vizualna rješenja smatrali neumjesnima i pretjeranima, drugi su mu glasno čestitali na direktnoj i učinkovitoj poruci koju je prenosio najčešćih temama (rasna jednakost, religija, bolest i rat) svojih radova.

Dan danas vodi se polemika je li Toscani vodio svojevrsni socijalni 'križarski' rat ili je strateški tražio najšokantniju formulu za podizanje Benettonove prodaje. Poznate su njegove izjave da je istina da on eksploatira, ali da želi eksploatirati na pravi način i iz pravih razloga, da je oglašavanje katkad umjetnost, ali da je umjetnost uvijek oglašavanje te da je ono najjači oblik komunikacije.
U jednom intervjuu je rekao da se na većinu oglasa zaboravi odmah, na dobre oglase tijekom šest mjeseci, ali da se ljudi i dan danas sjećaju Benettonovih oglasa na kojima svećenik ljubi časnu sestru, crnkinja kako doji bijelo dijete, ljude s Downovim sindromom, identična srca triju muškaraca raznih rasa koja se nimalo ne razlikuju, muškarca oboljelog od AIDS-a na samrti, krvavu uniformu hrvatskog vojnika (HVO-a iz BiH), osuđenike na smrtnoj kazni (koje smatra svojom najboljim radom tijekom 18 godina u Benettonu) te da u tome leži besmrtnost.

U periodu od 1982. do 2000. godine stvorio je od robne marke United Colors of Benetton jednu od najpoznatijih robnih brandova uopće, a tvrtki je definirao prepoznatljiv identitet i učinkovitu komunikacijsku strategiju. Također je osmislio Playlife, Benettonovu sportsku liniju te je inicirao i uređivao Colors, prvi svjetski globalni magazin, stvarajući od njega kultni magazin tiskan u osam izdanja i na sedam jezika. Osnovao je i upravljao Fabricom, međunarodnim centrom za istraživanje umjetnosti modernih komunikacija, a za svoje radove osvojio je brojne nagrade poput: 4 Zlatna lava na festivalu u Cannesu, Grand Prix Unesca, dvaput Grand Prix d'affichage te nekoliko Art Director Club nagrada.

Danas, nakon više od tri desetljeća inovacija u uredništvu, oglašavanju i tržišnim komunikacijama, filmu i televiziji, Toscani je usmjerio svoje kreativno i komunikacijsko iskustvo traženju novih izričaja za različite medije. Zajedno s La Regione Toscana osniva novi istraživački centar za moderne komunikacije po imenu La Sterpaia.

Osim predavanja na seminaru, Toscani je 7. svibnja prisustvovao promociji baccalaureusa Veleučilišta VERN te im se prigodnim riječima obratio i na taj ih način uveo u poslovni svijet.

Predavanje Toscanija bilo je popraćeno mnogobrojnim pitanjima i komentarima nazočnih što samo potvrđuje iznimno veliku atraktivnost ovog događaja.

 

 

 

 

ENGLISH