"Živi svaki dan kao da ti je posljednji jer jednom ćeš biti u pravu.
Stvaraj život, nemoj ga trošiti."

 

 

 

 

Biografija

Oliviero Toscani hrvatskoj je javnosti zasigurno najpoznatiji po kontroverznim oglašivačkim kampanjama za Benetton, koje su izazvale veliki medijski publicitet te podijelile javnost u ocjeni načina prenošenja komunikacijske poruke. Dok su jedni šokantna vizualna rješenja i fotografije smatrali neumjesnima i pretjeranima, drugi su glasno aplaudirali, čestitajući na direktnoj, jasnoj i povrh svega učinkovitoj komunikacijskoj poruci.

Oliviero Toscani, sin foto-reportera novina Corriere Della Sera, rođen je u Milanu u Italiji. Studirao je fotografiju i dizajn na Hochschule fur Gestaltung u Zurichu, od 1961. do 1965. godine. Svjetski je priznat kao glavna kreativna snaga mnogih uspješnih robnih marki, uključujući i korporativni identitet njihovih tvrtki i njihove oglašivačke kampanje. Neke od tih robnih marki su Esprit, Valentino, Chanel, Fiorucci, Prenatal, kao i mnoge druge. Kao modni fotograf, dao je svoj biljeg stranicama modnih magazina kao što su Elle, Vogue, Uomo vogue, GQ, Harper's Bazaar, Esquire, Stern itd.

U periodu od 1982. do 2000. godine (dakle, punih 18 godina!) radio je za Benetton, stvarajući od robne marke United Colors of Benetton jednu od najpoznatijih robnih marki uopće, a tvrtki je definirao prepoznatljiv korporativni identitet i učinkovitu komunikacijsku strategiju. Također je osmislio Playlife, Benettonovu sportsku liniju. Godine 1990. inicirao je, osmislio i uređivao Colors, prvi svjetski globalni magazin, stvarajući od njega kultni magazin koji je postao trend za sve nove uređivačke i komunikacijske projekte širom svijeta.

Nekoliko godina kasnije, točnije 1993. godine, osmislio je, osnovao i upravljao Fabricom, međunarodnim centrom za istraživanje umjetnosti modernih komunikacija. Toscani je angažirao gospodina Tadaoa Andoa, poznatog japanskog arhitekta da dizajnira Fabricu. Fabrica je proizvela niz uređivačkih projekata, knjiga, televizijskih programa i izložbi za Ujedinjene narode, UNHCR, La Repubblicu, ARTE; MTV, RAI, kao i filmove koji su osvojili 3 nagrade žirija na filmskim festivalima u Cannesu i Veneciji.

Toscanijeva djela izlagala su se na biennalu u Veneciji, Sao Paolu, triennalu u Milanu, Lusani, Mexico Cityu, Helsinkiju, Rimu te u nekoliko desetaka drugih muzeja širom svijeta. Osvojio je brojne nagrade, uključujući 4 Zlatna lava na festivalu u Cannesu, Grand Prix Unesca, dvaput Grand Prix d'affichage i nekoliko nagrada Art Director Cluba kao što su onaj u New Yorku, Tokyou, Berlinu, Milanu itd. Toscani predaje na dva sveučilišta i napisao je nekoliko knjiga na temu tržišnih komunikacija.

U razdoblju od 1999. do 2000. godine, Toscani je bio kreativni direktor Talk Miramaxa u New Yorku. Osmislio je imidž nekolicine filmova i televizijskih projekata, režirao je kratke filmove s tematikom socijalnih problema kao što su anoreksija, osteoporoza i nasilje. Godine 2003. uređivao je publikaciju od preko 500 stranica o posljednjih trideset godina povijesti, po narudžbi francuskih dnevnih novina Liberátion.

Danas, nakon više od tri desetljeća inovacija u uredništvu, oglašavanju i tržišnim komunikacijama, filmu i televiziji, Toscani je usmjerio svoje kreativno i komunikacijsko iskustvo u traženje novih izričaja i jezika za različite medije. Zajedno s La Regione Toscana osniva novi istraživački centar za moderne komunikacije po imenu La Sterpaia.
Živi u Toscani, proizvodi masline i uzgaja konje.

 

 

 

ENGLISH